Η συγκεκριμένη δράση αφορά στην ενίσχυση Αυτοαπασχολούμενων Λογιστών – Φοροτεχνικών καθώς και Νομικών Προσώπων / Επιχειρήσεων παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών ώστε να ανταποκριθούν άμεσα σε ανάγκες ψηφιακού εκσυγχρονισμού τους λόγω των διευρυμένων και διαρκών αναγκών χρήσης ψηφιακών εφαρμογών για την παροχή των υπηρεσιών τους.
Α. ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αυτοαπασχολούμενοι λογιστές – φοροτεχνικοί (φυσικά πρόσωπα) και νομικά πρόσωπα παροχής λογιστικών και φοροτεχνικών υπηρεσιών, που:
- λειτουργούν νομίμως στη χώρα,
- έχουν κάνει έναρξη στην αρμόδια ΔΟΥ και
- είναι εγγεγραμμένοι στα οικεία Μητρώα που τηρούνται στο Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας έως και τις 28/02/2022
- είναι πολύ μικρή, μικρή ή μεσαία επιχείρηση
- ικανοποιούν το κριτήριο de minimis (ήτοι κατά την τελευταία τριετία δεν έχουν λάβει επιχορήγηση πάνω από 200.000€).
- τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία του ν. 4308/2014.
Β. ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
Επιλέξιμος είναι ο ΚΑΔ: 69.20 – Δραστηριότητες λογιστικής, τήρησης βιβλίων και λογιστικού ελέγχου-παροχή φορολογικών συμβουλών, καθώς και το σύνολο των υποκείμενων ΚΑΔ αυτού.
Γ. ΥΨΟΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ
Σε κάθε ωφελούμενο (διακριτό ΑΦΜ) θα αποδίδεται άπαξ μέγιστη συνολική επιχορήγηση για την αναβάθμιση της ψηφιακής υποδομής της επιχείρησής του ως εξής:
ΕΣΟΔΑ | ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ |
0 = < έσοδα χρήσης 2020 = < 20.000,00 € | Έως 2.000,00€ |
έσοδα χρήσης 2020 >20.000,00 € | Έως 1.500,00€ |
Τα έσοδα προκύπτουν από το έντυπο Ε3 Φορολογικού Έτους 2020 που υποβλήθηκε το 2021, από τον πίνακα Δ1/Πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών, κωδικός 500 «Σύνολο Εσόδων από Πωλήσεις Αγαθών και Παροχή Υπηρεσιών»
Οι δυνητικοί ωφελούμενοι οι οποίοι έκαναν έναρξη εντός του 2021 και έως τις 28.02.2022 δύναται να αιτηθούν και να λάβουν ως ανώτερο όριο επιχορήγησης ποσό 1.500€.
Δε γίνεται αποδεκτή, για τον υπολογισμό της επιχορήγησης, τροποποιητική δήλωση Ε3 η οποία υποβλήθηκε μετά τη δημοσίευση της παρούσας πρόσκλησης (ήτοι 3/3/2022).
Δ. ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
Έναρξη: Τετάρτη 9/3/2022 και ώρα 12:00
Λήξη: Δευτέρα 18/4/22 και ώρα 15:00
Ε. ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ
- Εξοπλισμός Τεχνολογιών Πληροφορικής Επικοινωνίας
- Λογισμικά απαραίτητα για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της επιχείρησης
Επισημαίνεται ότι στον εξοπλισμό ΤΠΕ συμπεριλαμβάνονται: Desktop PC και περιφερειακά, laptop, servers, πολυμηχανήματα και λοιπός εξοπλισμός πληροφορικής.
Επιλέξιμη δαπάνη είναι και η αγορά λογισμικού με την μορφή Software as a Service (SaaS) εφόσον είναι απαραίτητη για τη λειτουργία της επιχείρησης και την ψηφιακή αναβάθμιση αυτής. Στην περίπτωση απόκτησης με την μορφή Software as a Service (SAAS), επιλέξιμο είναι το κόστος για ένα έτος.
Ενδεικτικά δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες για: κινητά τηλέφωνα, tablets, συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας ή άλλες ομοειδείς συνδέσεις, οι κάθε είδους συνδρομές σε περιοδικά ή βιβλιοθήκες (έντυπες ή ηλεκτρονικές), καθώς και ο ανακτήσιμος φόρος προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ).
ΣΤ. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
Ως έναρξη επιλεξιμότητας ορίζεται η 1/1/2021 (ήτοι μπορούν να υποβληθούν δαπάνες που έχουν γίνει με έκδοση παραστατικών από αυτή την ημερομηνία και μετά).
Η προθεσμία ολοκλήρωσης είναι έξι (6) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν της 31/12/2023.
Ζ. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗΣ
Κάθε αίτηση χρηματοδότησης που υποβάλλεται, αξιολογείται από τον ΕΦΕΠΑΕ με τήρηση σειράς προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής στο ΠΣΚΕ. Δεν προβλέπεται η αναζήτηση τυχόν ελλειπόντων δικαιολογητικών ή διευκρινίσεων. Ως εκ τούτου οποιαδήποτε έλλειψη δικαιολογητικού που δεν επιτρέπει την εξαγωγή ασφαλούς συμπεράσματος για την τήρηση των ειδικών προϋποθέσεων συμμετοχής στη δράση, χαρακτηρίζεται ως ουσιώδης και δύναται να καταστήσει την αίτηση ως απορριπτέα.
- Υποβολή: καταχώρηση στο ΠΣΚΕ, των Δικαιολογητικών Αίτησης Υποβολής που φαίνονται κατωτέρω
- Αξιολόγηση προτάσεων και έκδοση καταλόγων έγκρισης και απόρριψης προτάσεων.
- Καταβολή επιχορήγησης: καταχώρηση στο ΠΣΚΕ, των Δικαιολογητικών Αίτησης Εκταμίευσης που φαίνονται κατωτέρω και ακολουθεί έλεγχος αυτών για την εκταμίευση. Για την πιστοποίηση των δαπανών θα προσκομίζονται όλα τα συνοδευτικά έγγραφα και οι αντίστοιχες τραπεζικές συναλλαγές, ώστε να είναι δυνατή η ύπαρξη αξιόπιστης ελεγκτικής αλυσίδας για την προμήθεια, τη διακίνηση και την εξόφληση των προμηθευτών.
Η. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ
Α/Α | ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ |
1 | Πρόσφατη Κατάσταση ενεργών δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) της επιχείρησης μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία θα είναι μεταγενέστερη από την ημερομηνία της πρόσκλησης) |
2 | Για την τεκμηρίωση των εσόδων: Κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (έντυπο Ε3) φορολογικού έτους 2020, με αριθμό δήλωσης (ηλεκτρονική υποβολή). |
3 | Υπεύθυνες δηλώσεις των Παραρτημάτων ΙΙΙ, IV και VII του Οδηγού |
Θ. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗΣ
Α/Α | ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΚΤΑΜΙΕΥΣΗΣ |
1 | Κατάσταση ενεργών δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) της επιχείρησης μέσω της ιστοσελίδας gsis.gr (με εμφανή την ημερομηνία εκτύπωσης η οποία θα είναι πρόσφατη). |
2 | Παραστατικά Τιμολόγησης αγοράς εξοπλισμού |
3 | Παραστατικά Πληρωμής / Εξόφλησης Δαπανών |
4 | Λογιστικά Άρθρα εγγραφής των Παραστατικών Τιμολόγησης και των Παραστατικών Πληρωμής (για Γ’ Κατηγορίας) |
5 | Βιβλίο Εσόδων – Εξόδων του μήνα καταχώρησης των Παραστατικών Τιμολόγησης (για Β’ Κατηγορίας) |
6 | Αναλυτικό καθολικό (καρτέλα) προμηθευτή (λογαριασμός 50) (για Γ’ Κατηγορίας) |
7 | Μητρώο παγίων με σφραγίδα και υπογραφή του λογιστή της επιχείρησης ή του ωφελούμενου |
8 | Βεβαίωση προμηθευτή περί καινουργούς, αμεταχείριστου, μη παρακράτησης κυριότητας με σαφή αναφορά στον σειριακό αριθμό του εξοπλισμού |
9 | Άδειες χρήσης λογισμικού (και για λογισμικά όπως τα Windows) ή οι αντίστοιχες βεβαιώσεις των κατασκευαστών για την άδεια χρήσης |
10 | Φωτογραφικό υλικό του αιτούμενου εξοπλισμού και του σειριακού αριθμού αυτού εγκατεστημένου στην επιχείρηση. |
11 | Φωτογραφία της αναρτημένης αφίσας, σύμφωνα με τις υποχρεώσεις δημοσιότητας που ορίζονται στους Επικοινωνιακούς Οδηγούς Δημοσιότητας και Πληροφόρησης του ΕΣΠΑ 2014-2020 και ΕΥΔ ΕΠΑΝΕΚ 2014-2020. |
12 | Εκτυπώσεις της ιστοσελίδας της επιχείρησης (εφόσον υπάρχει) από τις οποίες θα προκύπτει συμμόρφωση με τις υποχρεώσεις δημοσιότητας που ορίζονται στους Επικοινωνιακούς Οδηγούς Δημοσιότητας και Πληροφόρησης του ΕΣΠΑ 2014-2020 και της ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ 2014- 2020. |
13 | Υπεύθυνη δήλωση (με γνήσιο της υπογραφής ή ψηφιακή υπογραφή ή να έχει εκδοθεί από το gov.gr), στην οποία θα αναφέρεται ότι όλα τα προσκομισθέντα παραστατικά και δικαιολογητικά είναι ακριβή αντίγραφα των πρωτοτύπων και δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ούτε θα χρησιμοποιηθούν σε άλλο εθνικό ή κοινοτικό πρόγραμμα |
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΟΔΗΓΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΥΣ ΚΑΔ.
Είμαστε στη διάθεσή σας για περαιτέρω πληροφορίες.