Το ISO 9001 είναι το πιο ευρέως διαδεδομένο Διεθνές Πρότυπο που καθορίζει τις βασικές αρχές για την διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρει μια επιχείρηση στους πελάτες της.
Ο ρόλος της ποιότητας στον κόσμο των επιχειρήσεων έχει αναβαθμιστεί και καταστεί ζωτικής σημασίας για τις επιχειρήσεις. Το γεγονός αυτό είναι αποτέλεσμα της διεθνούς διαπίστωσης ότι ο ανταγωνισμός με βάση την τιμή πώλησης, έχει μετατραπεί σε ανταγωνισμό με βάση το επίπεδο ποιότητας των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρει. Έτσι, ο εντεινόμενος ανταγωνισμός σε παγκόσμια κλίμακα και η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των αγοραστών – χρηστών σε θέματα ποιότητας, οδηγεί σε μία γενικευμένη κίνηση ποιοτικής αφύπνισης και η πιστοποίηση των επιχειρήσεων κατά ISO 9001 αποτελεί πλέον μονόδρομο για την επιχειρησιακή τους συνέχεια. Τα τελευταία χρόνια, η εφαρμογή ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας και η αντίστοιχη πιστοποίησή του, αποτελεί προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή μιας επιχείρησης σε διαγωνισμούς που προκηρύσσουν δημόσιοι ή ιδιωτικοί φορείς, αλλά και γενικότερα, οι πελάτες πλέον αν δεν απαιτούν, τουλάχιστον εκτιμούν το γεγονός ότι μια επιχείρηση έχει Πιστοποιητικό Ποιότητας.
Η ανάπτυξη ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας κατά ISO 9001, διασφαλίζει ότι η επιχείρηση έχει λάβει και εφαρμόζει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες προκειμένου να:
Το Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας καλύπτει, σε γενικές γραμμές τους ακόλουθους τομείς:
Η ανάπτυξη ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας κατά ISO 9001 δίνει ουσιαστικά «απάντηση» στα ανωτέρω και μπορεί να συνδυαστεί με την εφαρμογή και άλλων Συστημάτων Διαχείρισης, δημιουργώντας ένα Σύστημα Ολικής Διαχείρισης Ποιότητας, Περιβάλλοντος, ΥΑΕ, Ασφάλειας Πληροφοριών, κλπ.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα Συστήματα Διαχείρισης, ανατρέξτε στην ενότητα Ενημερωτικά.